Tydzień Popularyzacji Przedmiotów Matematyczno- Przyrodniczych W Zespole Szkolnym w Cegłowie – 11-15 marca 2019r.

07 marca 2019

- Magdalena Sujak -

Propozycje programowe:

Poniedziałek (11.03.2019r.) – DZIEŃ CHEMICZNY

1. „ Kolorowy świat chemii” – zajęcia laboratoryjne (dla klasy VIIa – 3 lekcyjna, sala 3).

2. „Nauka nie musi być nudna”- zajęcia laboratoryjne (dla klasy IIIb gimnazjum, 4 lekcyjna, sala 3).

3.Eksperymentowanie i wzajemne nauczanie”- pokaz doświadczeń chemicznych (dla chętnych uczniów, przerwa 12.10- 12.25, górny korytarz).

4. „Łamigłówki chemiczne” -(dla chętnych uczniów – 11.10- 11.25, sala 3). Poprawne rozwiązanie zestawu łamigłówek pobranych od nauczyciela chemii pozwoli na uzyskanie dodatkowej oceny celującej z chemii.

5. „Professor Why” – zaprasza do świata wirtualnych doświadczeń(sala 3, przerwa 10.10- 10.25, chętnych uczniów).

6. „Chemia w życiu codziennym”-prezentacja multimedialna (do obejrzenia dla chętnych uczniów, górny i dolny korytarz w czasie przerw).

7. „Chemiczny czar par” – gry i zabawy konkursowe dla klas VII,VII SP i gimnazjum (jedna para z klasy, 5 i 6 lekcyjna, górny korytarz).

Wtorek (12.03.2019r.) – DZIEŃ FIZYCZNY

1.„Zamieńmy się rolami”- lekcja fizyki oczami uczniów klasy VII i VIII SP.

2.„Zróbmy to razem”- pokaz doświadczeń fizycznych (górny korytarz 11.10-11.25,12.10-12.25).

3.„Fizyczny czar par”- uczniowie z klas VII,VIII SP oraz gimnazjum (1 para z klasy, 4 lekcyjna, górny korytarz).

4. „Znani fizycy”- nauka przez zabawę. (chętni uczniowie gimnazjum).

5.Quiz – fizyczna misja – (chętni uczniowie – sala komputerowa długa przerwa 10.10 – 10.25).

Środa (13.03.2019r.) – DZIEŃ GEOGRAFICZNY

1. „Zdjęcia z naszych podróży”- wystawa zdjęć na górnym korytarzu.
2. „Podróż dookoła świata praca z atlasem geograficznym”- konkurs geograficzny (dla chętnych uczniów z klas VII-VIII SP i III gimnazjum).
3. „Książka godna polecenia” – promocja czytania czasopism i książek geograficznych, podróżniczych(górny korytarz).
4. „ Oni zmienili świat- sławni podróżnicy”- prezentacja multimedialna na dolnym i górnym korytarzu.
5. „Geograficzne łamigłówki” – zdobywanie plusów na ocenę (5 plusów ocena bardzo dobra)- na przerwach dla chętnych uczniów.
6. „Czym zajmuje się geografia? Poszerzenie wiedzy na temat dziedzin geografii” – tablica informacyjna lub plakaty (na górnym korytarzu).

Czwartek (14.03.2019r.) – DZIEŃ MATEMATYCZNY

1. Turniej matematyczny:Matematyka dzika” czyli jak połączyć dziką przyrodę z matematyką. Turniej dla klas IV-VI odbędzie się w sali nr 1 na 3 lekcji. Turniej dla klas VII,VIII i III gimnazjum odbędzie się w sali nr 1 na 4 lekcji. Każda klasa deleguje 3-osobowy zespół. Zgłoszenia do nauczycieli matematyki do dnia 7.03.2019r.

2. Konkurs: „Qr Kodowy Zawrót Głowy”. Konkurs adresowany jest dla klas IV – VII. Na terenie szkoły będzie można znaleźć qr kody, pod którymi ukryte będą zadania. Uczniowie, którzy odszukają i rozwiążą poprawnie wszystkie zadania otrzymują ocenę bardzo dobrą z matematyki. Karty odpowiedzi pobierane będą u nauczycieli matematyki. Aby odczytać qr kod telefonem, potrzebna jest aplikacja np. qr droid.

3. Konkurs: „ Matematyka w zastosowaniach – Quizizz”. Konkurs adresowany jest dla klas VIII i III gimnazjum. Tematykę konkursu stanowią zagadnienia związane z zastosowaniami matematyki w różnych dziedzinach życia. Celem konkursu jest popularyzacja tematyki związanej z szeroko pojętymi zastosowaniami matematyki szkolnej, rozwijanie zainteresowań matematycznych uczniów, podnoszenie poziomu stosowania wiedzy matematycznej do rozwiązywania problemów praktycznych. Konkurs odbędzie się na 6 godz. lekcyjnej w sali informatycznej. Zgłoszenia do nauczycieli matematyki do dnia 7.03.2019r.

4. Konkurs „Mistrz Tabliczki mnożenia”. W konkursie wezmą udział uczniowie klas IV. Konkurs odbędzie się na lekcjach matematyki.

5. Konkurs „Mistrz rachunków”. Konkurs adresowany jest do uczniów klas V. Wymagane umiejętności: rachunki pamięciowe – m. in. wykorzystanie praw matematycznych, kolejności działań do sprawnego liczenia-dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie i potęgowanie liczb naturalnych, ułamków zwykłych i dziesiętnych. Konkurs odbędzie się na 1 godz. lekcyjnej w sali nr 1. Zgłoszenia do nauczycieli matematyki do dnia 7.03.2019r.

Piątek (15.03.2019r.) – DZIEŃ BIOLOGICZNY

1.„Mistrzowie genetyki” – konkurs wiedzy genetycznej;

I etap – wszyscy uczniowie klas VIII SP i III gimnazjum(1 marca 2019r. – 4 lekcyjna)

II etap – uczniowie zakwalifikowani do etapu II (8 marca 2019r. – 4 lekcyjna)

III etap – uczniowie zakwalifikowani do etapu III (15 marca 2019r., 9 lekcyjna – Noc Biologów)).

2. „Biologiczny czar par” – gry i zabawy konkursowe (dla klas VII-VIII SP i III gimnazjum- 1 para z klasy, 4 lekcyjna, sala3).

3.Eksperymentowanie i wzajemne nauczanie”- pokaz doświadczeń biologicznych(dla chętnych uczniów – 11.10- 11.25, górny korytarz).

4. „Rafy koralowe zagrożone wyginięciem””-prezentacja multimedialna(dla chętnych uczniów, górny i dolny korytarz).

5. „Rafy koralowe zagrożone wyginięciem””- wystawa zdjęć (górny korytarz)

6. „Świat spod mikroskopu” – warsztaty biologiczne dla klasy VIIIa – 3 lekcyjna

7. „Ptaki wokół nas”- – wystawa zdjęć (górny korytarz)

8. „Pająki nie z tej Ziemi”- wystawa zdjęć (górny korytarz)

9. „Nauka przez zabawę”- warsztaty z mikroskopowania i gry edukacyjne(biologiczne memory) dla klas:

4b – 3 godz. lekcyjna,

4a – 5 godz. lekcyjna,

5a – 6 godz. lekcyjna.

10. „Noc Biologów”- dla chętnych uczniów(15.00-20.00, sala 3 i 3R). Oddzielny program w załączeniu.

Piątek, 15 marca 2019r.,

godzina 15.00 – 20.00

W programie:

Sesja I – „Zdrowa rywalizacja”

(15.00- 15.20)

1. Konkurs wiedzy(III etap- na żywo)- „Mistrz Genetyki”

Sesja II – „W świecie bezkręgowców”

(15.20- 16.20)

2. Prezentacja z elementami wykładu- „W świecie pasożytów”

3. Film- „Zdobywcy Ziemi- stawonogi”

4. Zajęcia warsztatowe- „Metamorfozy rozwojowe owadów”

5. Teleturniej wiedzy- „ Gra w okręty – bezkręgowce”

6. Wystawa zdjęć- „Ptaki wokół nas”, „Pająki nie z tej ziemi”, „Rafom koralowym grozi wyginięcie”

Sesja III– „Liść wytwórnia pokarmu”

(16.20- 17.50)

7. Mini wykład z elementami prezentacji multimedialnej – „Dlaczego rafom koralowym grozi wyginięcie?”

8. Zajęcia laboratoryjne– „Jakie barwniki występują w liściu”

9. Pokaz- „W jaki sposób rośliny przewodzą wodę”

10. Film- „Jak roślina wytwarza pokarm?”

11. Zajęcia z wykorzystaniem mikroskopów- „Czy sól wpływa na komórki cebuli?”

Sesja IV– „Żyj zdrowo i kolorowo”

(17.50- 19.10)

12. Zajęcia warsztatowe- „Analiza sensoryczna soku pomarańczowego”

13. Doświadczenie biologiczne- „Jak ślina wpływa na trawienie skrobi?”

14. Warsztaty kulinarne- „Szybko, zdrowo i kolorowo”

15. Pokaz- „Wykrywanie podstawowych składników pokarmowych w żywności”

16. Przerwa – degustacja owocowych przysmaków

Sesja V– „Poznaj swoje ciało”

(19.10- 20.00)

17. Badanie metodą naukową- „Czy oczy pomagają nam utrzymać równowagę?”

18. Zajęcia warsztatowe- „Do czego mogą nam służyć ludzkie linie papilarne?”

19. Referat uczniowski- „Kiedy w ewolucji pojawiły się linie papilarne i jakie inne zwierzęta je posiadają?”

Udanej przedmiotowej zabawy!!!

Aby kontynuować oglądanie strony, musisz zaakceptować pliki cookies Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close