Przedszkolny projekt edukacyjny „Jajko w roli głównej”

02 kwietnia 2016

- Ola Pernach -

Przedświąteczny czas w naszych grupach przedszkolnych był bardzo pracowity. Dzieci z grupy czterolatków oraz zerówek – 0a i 0b postawiły sobie za zadanie dowiedzieć się jak najwięcej na temat symbolu świąt, czyli jajem. Jajo to ciekawy i inspirujący dla dzieci temat. No bo cóż było na początku? Jajko czy kura? Czy tylko kury znoszą jajka? Czy wszystkie wyglądają tak samo? Z czego jest zbudowane? Czy jajko potrafi tańczyć, skakać, a może pływać? To zaledwie kilka pytań zadanych przez dzieci podczas tworzenia siatki badawczej. Powstało wiele hipotez, które w kolejnych dniach wspólnie potwierdzaliśmy lub obalaliśmy. Początkowa wiedza w dużej mierze opierała się na wiedzy, że tylko kury znoszą jajka. Dlatego w domu wraz z rodzicami i rodzeństwem mieli za zadanie dowiedzieć się skąd się biorą jajka. Przeglądając atlasy biologiczne w grupach oraz w domach i oglądając film „Jajko”, dzięki uprzejmości pani bibliotekarki, dzieci dowiedziały się, że nie tylko kury znoszą jajka:) Dzieci, jak prawdziwi badacze zaglądały do wnętrza jajka, z użyciem lup, przyjrzały się poszczególnym jego częściom. Ta kwestia wzbudziła wielkie zainteresowanie. Niektórzy drążyli ten temat jeszcze w domu;) Sprawdziliśmy również, w jaki sposób odróżnić jajo ugotowane od surowego, jak otrzymać jajo z gumy, a także przyglądaliśmy się lewitującemu jaju w słonej wodzie. Na koniec wykorzystaliśmy jaja do upieczenia słodkich, pachnących wanilią ciasteczek w wielkanocnych kształtach, oraz babki wielkanocnej. Wszystko to tworzone oczywiście rękami dzieci. Lukrowane ciasteczka, czy własnoręcznie upieczone ciasto smakowało jak chyba nigdy do tej pory, a uśmiechnięte buzie to dowód, że było pysznie:))

Aby kontynuować oglądanie strony, musisz zaakceptować pliki cookies Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close