Przyroda na słodko

Karolina Kluczek    16 listopada 2016

Na ostatnich lekcjach przyrody Pani Teodora Wójcik omawiała temat „Ukształtowanie terenów Ziemi”. Przedstawiła nam formy rzeźby terenu: niziny, wyżyny i góry. Omawiała szczegółowo, czym każda forma się różni oraz jakim kolorem jest oznaczona na mapie. Dzięki tym informacjom wiemy, że kolor ciemnozielony oznacza depresję, czyli teren położony poniżej poziomu morza. Kolor zielony to niziny, kolor żółto-pomarańczowy oznacza wyżyny, a czerwono–brązowy góry.
Na zakończenie lekcji Pani zadała pracę domową dla chętnych, aby
w ciekawy sposób przygotować i przedstawić temat lekcji.

Miłą niespodzianką była praca wykonana przez Jessicę, która stworzyła piękne, słodkie arcydzieło odwzorowujące wiernie ukształtowanie terenu. Był to tort wykonany w kształcie pagórka, na którym znajdowały się warstwowo ułożone kolorowe masy kremu. U podstawy pagórka była warstwa niebieska, symbolizująca wodę, dalej warstwa zielona, czyli niziny i kolejno warstwy: żółta, pomarańczowa, czerwona i brązowa – symbol wyżyn i gór. Oprócz walorów wzrokowych tort posiadał także smakowe. Biszkopt, z którego zrobiono tort, był puszysty i delikatny, a słodycz masy śmietankowej została przełamana kwaskowym dżemem. Każde dziecko chciało go spróbować. Pani przed końcem lekcji pokroiła smakołyk na części i rozdała każdemu uczniowi.

Życzę sobie i moim kolegom więcej takich słodkich i puszystych prac domowych. Smacznego!

Natalia Olszewska, kl. Vb