Kolorowy tydzień w przedszkolu w Piasecznie

Beata Walas    24 października 2015

 

KOLOROWY TYDZIW PRZEDSZKOLU

W PIASECZNIE

Kolory to nieodłączny element naszego otoczenia. Umiejętność rozpoznawania ich, poznawania ich znaczenia jest jednym z elementów wychowania. Nauka kolorów, ich utrwalanie na pierwszym etapie edukacji odbywa się przez zabawę.
W naszym przedszkolu, w grupie
Motylków(3,4 latków), pierwszy tydzień października poświęciliśmy właśnie kolorom.
Podczas „kolorowego tygodnia” poszczególnym dniom przypisana była inna barwa:

poniedziałek- czerwona
wtorek – zielona
środa – niebieska
czwartek – żółta
piątek – to tęczowy dzień.

Organizując dzieciom spotkanie z kolorami wykorzystałam „kolorowe wierszyki i piosenki”. Pan rytmik również przyłączył się do naszej zabawy z piosenką o zielonym ogórku i grzechotkami „ogórkami”, które zachwyciły dzieci. Każdego dnia dzieci zakładały ubranka w kolorze danego dnia. Czasami było to spore wyzwanie dla rodziców, ale efekt godny podziwu. Podczas kolorowych dni dzieci nazywały części swojego ubrania w danym kolorze, szukały go w swoim otoczeniu, gromadziły przedmioty w tym kolorze. Zawsze też wykonywały pracę plastyczną poświęconą danemu kolorowi. Było więc: wydzieranie, malowanie farbami, orgiami, wycinanie, wylepianie. W zabawach dowolnych dzieci także królował kolor danego dnia. Budowle np. tylko koloru czerwonego, „pianki” tylko w kolorze tego dnia, dekoracje sali również. Tydzień zakończyliśmy „tęczowym dniem” podczas, którego przedszkolaki zapoznane zostały z kolorami tęczy. W zabawach badawczych łączyły różne barwy otrzymując kolejne. To był udany tydzień dobrej zabawy.